Featured
Table of Contents
Het kan een goed idee zijn om de deelnemers zelf te laten bepalen naar welke sessie ze gaan. Dit kun je bijvoorbeeld opnemen in het online registratieproces (bedrijfsfeest kpmg 9 september). Deelnemers hebben graag een beetje controle over het programma en kunnen zo kiezen voor de sessies die hen echt interesseren. Daarnaast is het belangrijk om voldoende pauze- en eetmomenten op te nemen in het programma.
Extra of langere pauzemomenten doen het dan ook erg goed bij dit soort evenementen. Liever te veel dan te weinig: je wilt bijvoorbeeld niet dat je exposanten achteraf klagen dat er te weinig gelegenheid was om de deelnemers te ontmoeten. Tot slot sluit je de dag af met een plenaire afsluiting en eventueel een netwerkborrel.
Rond een uur of vier ‘s middags is ideaal - bedrijfsfeest kpmg 9 september. Na de plenaire afsluiting kun je ook nog een (netwerk)borrel organiseren. Zo kunnen de gasten die dat graag willen nog even netwerken of napraten met collega’s. Tip: plan de belangrijkste sessies die veel informatie bevatten als eerste, zodat de deelnemers nog fris zijn en de informatie beter onthouden.
Met een knallende afsluiting of populaire spreker houd je de deelnemers gemotiveerd om tot het eind te blijven. Meer over het samenstellen van het perfecte eventprogramma lees je in onze whitepaper. Download ‘m hier! Bedenk van tevoren hoe je wilt dat de gasten zitten tijdens de verschillende sessies. Hierbij moet je goed nadenken over wat voor soort sessie er gaat plaatsvinden in de ruimte.
Bespreek je ideeën over de opstellingen met de locatie, zodat zij met je mee kunnen denken en een eerste plattegrond kunnen opstellen. Je gasten in de watten leggen met goed eten en drinken draagt bij aan het succes van je evenement. Houd bij het kiezen van een culinaire invulling altijd de doelgroep goed in gedachten.
Om te voorkomen dat je later voor verrassingen komt te staan, is het handig om dit al in kaart te brengen tijdens het doelgroeponderzoek. Daarnaast is het belangrijk om de eventuele dieetwensen van de gasten te verzamelen en af te stemmen met de locatie. bedrijfsfeest kpmg 9 september. Zo kunnen zij vroegtijdig voor alternatieven zorgen.
Daarom is goede communicatie essentieel voor een succesvol evenement. Vier tot zes maanden voorafgaand aan het event is het tijd voor de eerste communicatie-uiting: de save the date (stripper boeken). Zodra de locatie en datum vaststaan, verstuur je een save the date zodat de genodigden de datum vast vrij kunnen houden. Drie tot vier maanden van tevoren kan vervolgens de echte communicatie beginnen.
Ga aan de slag met de eventhuisstijl, uitnodigingsmails, registratiepagina op de website, social media berichten en nieuwsbrieven - bedrijfsfeest kpmg 9 september. Een maand voor aanvang is het belangrijk om een reminder te versturen. Zo zit je weer fris in het geheugen van de gasten die gaan komen en geef je de late beslissers nogmaals de kans om zich aan te melden.
Zo dring je het aantal no shows terug. Ook bij de eventcommunicatie moet je weer goed naar de doelgroep kijken. Ga je social media, nieuwsbrieven, een eventwebsite, offline reclame of toch iets anders inzetten? Dit hangt allemaal af van waar jouw doelgroep zich bevindt en actief is. Waar het adverteren in een vakblad voor de ene doelgroep wel werkt, kan het zijn dat voor een andere doelgroep Linked, In het antwoord is.
Om jouw communicatie in goede banen te leiden, is het handig om met een gericht plan aan de slag te gaan (bedrijfsfeest kpmg 9 september). Een contentkalender is het ideale middel om hiervoor te gebruiken. Hierin houd je bij welke content waar en wanneer geplaatst of verstuurd gaat worden. Door van tevoren over de content na te denken en dit in te plannen, ben je goed voorbereid en heb je een stok achter de deur om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Zo weet je ook of je gedurende het evenement content moet verzamelen om later te plaatsen. Heb je geen idee waar je moet beginnen met het maken van een contentkalender? Wij hebben een handig Excel template gemaakt waar je meteen mee aan de slag kunt! Het draaiboek is voor elke eventorganisator onmisbaar, want het draaiboek is het belangrijkste communicatiestuk voor alle betrokkenen bij jouw evenement (bedrijfsfeest kpmg 9 september).
Het is dus belangrijk dat een draaiboek overzichtelijk en begrijpelijk is voor iedereen die er mee om moet gaan. Wij adviseren om drie verschillende draaiboeken te maken: een voor de opbouw, een voor het evenement zelf en een voor de afbouw. In het draaiboek komen alle activiteiten te staan die in de uitvoeringsfase moeten worden verricht (mannelijke stripper).
Hierna volgt het programma waarin aangegeven wordt wat, wanneer, door wie en waar moet worden uitgevoerd. Plan in ieder geval een week voorafgaand aan het evenement een afspraak in met de locatie en belangrijke betrokkenen om het draaiboek te bespreken (bedrijfsfeest kpmg 9 september). Het doel van deze bespreking is om ervoor te zorgen dat alles voor iedereen duidelijk is en eventuele feedback nog verwerkt kan worden.
Je kunt het template hier downloaden. Na een lange voorbereidingsperiode is het dan eindelijk zover: de dag van het evenement is aangebroken. Je bent goed voorbereid op deze dag, maar er is niets zo fijn om zelf nog even alles na te lopen voordat de gasten arriveren (bedrijfsfeest kpmg 9 september). Geloof ons wanneer we zeggen dat het je rust zal brengen! Zorg daarom dat je ruim op tijd aanwezig bent op de evenementenlocatie.
Denk bijvoorbeeld aan getoonde content op schermen, opstellingen in de subzalen en aanwezigheid van parkeerbegeleiding en beveiliging. Samen met je team en de contactpersoon van de locatie loop je in de ochtend de dag nogmaals door. Houd het draaiboek gedurende de dag bij de hand zodat je snel kunt schakelen.
Ook tijdens je event kun je hier veel mee bereiken. Creëer bijvoorbeeld reuring rondom jouw event door gasten te stimuleren om over jouw event te praten op social media. Je kunt hiervoor onder andere een social media wall inzetten, een eventhashtag kiezen of onderdelen van je event livestreamen. Een ander element wat echt niet mag ontbreken tijdens je event is branding.
Goede branding draagt niet alleen bij aan de herkenbaarheid, maar ook aan de gehele beleving van de gasten. In de voorbereiding van het event is het dus belangrijk om een huisstijl vast te stellen. Dit kan een totaal nieuwe stijl zijn of jullie bestaande huisstijl met een speciale twist voor dit event.
We vertellen je in deze blog waarom herkenbaarheid en merkconsistentie een belangrijk onderdeel is voor jouw evenement en hoe je dit toepast. Na afloop van het event is het belangrijk om terug te blikken op het verloop van de dag. Kijk naar wat wel en niet goed verliep en bespreek met het team hoe bepaalde situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Een ander onderdeel van de evaluatie is het verzamelen van feedback van gasten. bedrijfsfeest kpmg 9 september. Eén à twee weken na het evenement kun je de gasten via e-mail een feedbackformulier sturen. Zo hoor je de ervaringen van de gasten en kun je dit gebruiken om een volgende keer nóg beter aan hun wensen te voldoen.
Een goede opvolging na het evenement is namelijk essentieel om deelnemers terug te laten keren naar je volgende event. Zo kun je bijvoorbeeld je deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid met een e-mail of een kaartje via de post. Maar ook het delen van een aftermovie of gefilmde presentaties is een goede manier om je deelnemers warm te houden tot het volgende event (bedrijfsfeest kpmg 9 september).
Meer over het opvolgen van je deelnemers vind je terug in onze blog (bedrijfsfeest kpmg 9 september).
Weet je niet goed hoe hieraan te beginnen? Als je voor jezelf de 6 onderstaande vragen beantwoordt, dan kom je er beslist wel uit (bedrijfsfeest kpmg 9 september). Al kun je er zelf waarschijnlijk nog een pak meer bedenken, specifiek voor jouw soort evenement. Gewoon doén! Als je je doelstellingen helder hebt geformuleerd, dan zal het antwoord op deze vraag nooit echt een slag in het water zijn.
Bij het bepalen van je doelstellingen had je misschien wel de meest voor de hand liggende doelgroep voor ogen, maar zelden is de zaak zo zwart-wit. Het wordt sowieso puzzelen. Met de interne doelgroep kijk je aan tegen zowat iedereen die bij je bedrijf werkt of heeft gewerkt, inclusief partner en eventueel kinderen.
Niet echt een mooi homogeen publiek dus. Al kun je binnen deze groep uiteraard zelf nog segmenteren (bijvoorbeeld enkel het hoger kader) al naargelang het opzet van je evenement. Bij de externe doelgroep reken je leveranciers, klanten, sponsors, pers, buurtbewoners, en zo verder. Iedereen die op de een of andere manier met je organisatie te maken heeft, zonder ertoe te behoren.
Meestal zal al snel duidelijk zijn of je interne (Sinterklaasfeest) of externe (productvoorstelling) doelgroepen wilt aanspreken. Of beide (inhuldiging nieuw bedrijfsgebouw). Ook hier ligt geen pasklaar zwart-wit antwoord voor je klaar, en zul je heel wat zaken tegen elkaar moeten afwegen. Al hoeft een en ander niet strikt afgebakend te zijn, toch is het belangrijk dat je hierin duidelijke keuzes maakt.
Een uitnodiging voor je personeelsfeest op haar bestemming krijgen kan hier geen probleem zijn. Wil je een ruimere doelgroep bereiken, neem bijvoorbeeld ‘IT-netwerkspecialisten’, dan kun je ervoor kiezen om contactgegevens te huren of te kopen bij een zogenaamde listbroker. Dan weet je heel precies hoeveel mensen je met je uitnodiging bereikt.
Latest Posts
Dj Voor Bruiloft Noord-brabant
Dj Voor Bruiloft
Bruiloft Dj Arnhem